12 Kasım 2014 Çarşamba

Yurt Dışı/Yurt İçi Seyehatlerinde Yanımıza Neler Almalıyız Neler??

   İlk yurt dışı tecrübemi üniversitedeyken Erasmus ile Almanya'ya gittiğimde yaşamıştım. Daha önce Amerika'da kalan bir arkadaşım, oraya gittiğinde mutlaka bir kültürel şok yaşayacağımı söylemişti. İşte o bahsedilen şoku ben tuvalette yaşadım! Ne buradan günlük güneşlik havada kalkan uçağın Almanya'ya indiğinde havanın karanlık, soğuk, yağmurlu oluşunda, ne beni almaya gelenleri uzun bir süre hava alanında bulamamam da, ne de ülkenin Almanya ama insanların Alman olmadığı bir yerde bulunmamda yaşadım. Ben bu kültürel şoku tuvalette yaşadım! Malumuz taharet muslukları yok, bende bunu orada öğrenmedim tabi ki de ancak yine de insan şaşırıyor. Bundan dolayıdır ki yurt dışına giderken yanınızda götürmeniz gereken bence en önemli şey tuvalet ile ilgili olacak, bu da tuvalet kağıdı olacak malum.
   Bundan sonrası yurt içi yurt dışı fark etmez, seyahat ihtiyacı pasaport vize tanımaz. Aşağıya güzelce bir liste yaptım. Biraz kalabalık gibi oldu ama işi şansa bırakmamalı...

 BANYO
 * Şampuan, 
 * Saç Kremi,
 * Duş Jeli,
 * Sıvı sabun,
 * Saç Spreyi ve Köpüğü
 * Kulak temizleme çubuğu,
 * Diş fırçası, diş ipi ve macunu ve ağız gargarası
 * Deodorant,
 * Tırnak makası, 
 * Tırnak törpüsü,
 * Cımbız,
 * El/Baş havlusu
 * Terlik

 GİYSİ
 * Şal,
 * Güneş Gözlüğü,
 * Mayo, (Mevsime göre tabi ki ama Kasım ayındaki İspanya gezim için listemde var, kısmet bu işler, belli olmaz :) )
 * Şapka,
 * Eldiven, (Hele hele öğrenci işi kış gezisine gidiyorsanız, yün çorap ve eldiven almadan gitmeyin, donar dönemezsiniz benden söylemesi)
 * Spor Ayakkabı,
 * Topuklu Ayakkabı,
 * Elbise,
 * Şemsiye,
 * Yelek,

 ELEKTRONİK
 * Saç Kurutma Makinesi,(Yani artık bir çok otelde mevcut bu, çok da mühim değil ama küçük boylarından götürmenin zararı gelmez) 
 * Saç Düzleştiricisi - Maşa, (Bayan kısmının olmazsa olmazıdır!!)
 * Şarj Aleti, (Bunsuz uçağa binerseniz, atlayın bence!)

 ÇANTAYA
 * Kağıt Mendil - Islak Mendil,
 * İlaç (Ağrı kesici, grip için ilaçlar (Tylol hot gibi)),
 * Çakı - Biber Gazı, (Bunları güvenlikten geçirmek tabi ki de sorun olduğu için valizinize koyun, uçakta yanınıza alacağınız çantaya sokmaya çalışmayın!! )
 * Defter - Kalem, (Şahsen gittiğim yerlerde not almayı çok severim (biraz unutkanlık olduğundan belkide benim ki ihtiyaç da sayılabilir), tavsiyedir sevenlere)
 * Vesikalık foto,(Derler ki müzelere indirimli girebilmek için kart falan çıkarmak isterseniz sizden vesikalık isterler, şahsen karşılaşmadım ama zararı gelir mi? gelmez) 
 * Kulaklık,(Müzik dinlemeye gitmiyoruz tabikisi ama eğer yanınıza şapır şapır sakız çiğneyen biri oturursa diye. can kurtarır valla!)
 * Nemlendirici krem,(Avrupanın havası belli olmaz, memleketimden başka heryerin havası çarpabilir, eksik etmemek lazım gelir)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder